// ANMELDELSEN ER LAVET AF GAMESTORE.DK

De fleste af os lidt ældre gamere husker tydeligt tilbage på campingture med familien. Her var der altid en spillehal oppe ved kiosken. I den spillehal var der ret så ofte Tekken, og det var simpelthen det fedeste. Det gjorde enhver campingferie det hele værd. Nu er Tekken og gaming kommet en del siden den gang, men det betyder ikke, at Tekken ikke stadig er fedt.

Tekken har oftest været tilknyttet konsoller, men Tekken 7 kan anbefales på PC, og mangler man følelsen af en controller, så er de jo heldigvis nemme at anskaffe sig til PC. Mangler man så følelsen af at sidde i sofaen med drengene og spille, ja, så kan det lade sig gøre med Steam Link. Der er næsten ingen grænser for, hvad der kan lade sig gøre, heldigvis.

Se trailer til Tekken 7:

Hvad er nyt?

Tekken har beholdt rigtig mange af traditionerne fra de tidligere spil. Der er nogle super fede historier til karaktererne, og du kan oplåse en masse outfits til din yndlingskarakter. Jeg husker selv, en af mine yndlingskarakterer var Eddy, and guess what! Eddy is back! Tekken hører stadig til på toppen, og det er et af de bedste kamp-simulationsspil på markedet.

Sammenligning

Hvad er det Tekken kan, og de andre ikke kan?

Udviklerne af Tekken er rigtig gode til at udnytte alt det plads, der nu engang er i en arena. Man bevæger sig ikke kun til siden, men også frem og tilbage. Det, som Tekken altid har været kendt for, både i godt og ondt, er deres karakteres ekstreme kombinationer. Det vil kræve blod, sved og tårer at mestre alle karakterer, så vi anbefaler, at man finder et par stykker, og går i gang med at øve kombinationer. Kombinationerne er vejen til sejr. Ulempen er, at Tekken ikke har lavet en tutorial til disse kombinationer, så det er ind i listen og kigge, hvordan du laver dem, og så øve dem. Alternativt er der mange youtubers, der heldigvis har dedikeret sig til at lave tutorials.

Tekken7Akuma

Starten

At komme i gang med Tekken, uanset om du vender tilbage eller er helt ny, er faktisk ret simpelt. Hver knap har en funktion, som går igen ved alle karakterer. Tricket er at mestre kombinationerne, så din spillestil kommer til at passe perfekt. Det kan godt være en pain in the ass at lære alle manøvrerne, men det er jo ikke et krav, at man er verdensmester til alle karakterer, og det er stadig sjovt blot at prøve sig frem. Kæmper man mod andre og de spørger; ”Hvordan pokker gjorde du det!?!?!” – det har vi alle prøvet at tænke. Så kan man sagtens svare;”Jeg aner det virkelig ikke”. Det er ikke en skam.

Godter til nostalgien

Tekken har inkorporeret en masse lækkerier igennem hele spillet. Bla. kan man låse op for en masse af de gamle scenes fra de ældre udgivelser. Hele historien om Tekken kommer til udtryk, når man låser op for de forskellige ekstra-features. Foruden det har de også fået endnu en karakter med, nemlig Akuma. Akuma er en karakter fra Street Fighter serien og han kommer med alle de gode ting, han kunne i Street Fighter, og han gør blot, at det hele er endnu federe. Akuma er desuden også lavet som en af de ”nemmere” karakterer at spille, så han kunne være en god starter karaktere at begynde hele sit eventyr med.

Tekken71Opsummering

• Svært at mestre alle kombinationer/karakterer
  • Man skal prøve sig frem, uden megen hjælp